13.05.15. En ballerina med akvarellmaling blir til

Jeg holder på å spesialiserer meg på å male fjærlette og yndige ballerinaer med akvarellfarger for tiden. Da bør jeg studere bevegelser. Jeg synes disse dansere er så nette og grasiøse i uttrykket, der de flyver som små fjær bortover parketten. En bør også studere anatomien i en menneskekropp, muskelspenn og hvor en legger skygger eller lyssetting. 

 

 

Her er min foreløpige tredje malte ballerina “ever”, ferdig resultat

 

Detaljer

 

Det som ser grått ut i bildet heter; “Liquid masking film” og blir til slutt helt hvite partier. Denne “filmen” skrapes bort som i et flaxlodd når maleriet nesten er ferdig. Så her gjelder det å planlegge

 

Litt lengre inne i maleprosessen


 

Flere detaljer, ballerinaføtter


 

Finpussing av detaljer. Sjekk kunstnernavnet TOMELI  i hjørnet, det bør en ha, he-he !

 

Trenger å øve mer på fjes enda, blir aldri fornøyd

 

 

#male  #painting  #akvarell  #farger  #colours  #bilde  #picture  #ballerina  #dans  #ballett  #bevegelse  #nydelig  #grasiøs  

 

 


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg