10.05.15. Fotoer fra fuglelivet på Straumen i Inderøy

Innherred fotoklubb arrangerte “fotomaraton” på Straumen i Inderøy, Nord – Trøndelag i dag. Jeg trosset en trøblete rygg i dag for å få drive med det artigste jeg vet. Det er jeg glad for fordi jeg er helt henrykt over de mange flotte bildene jeg har fått tatt. Til tross for at vi fikk utlevert fire kategorier for fotografering i dag, konsentrerte jeg meg mest om fuglelivet på Straumen. De kategorier vi fikk var: 1). Bevegelse, 2). Menneske 3). Gammelt og nytt 5). Linjer. Jeg fikk benyttet fuglebilder ved kategorien bevegelse og fikk to andreplasser (altså delte andreplassen med meg selv).  Først stemte vi på de tre bilder hver enkelt likte best i hver kategori. Så ble førsteplassene herfra stemt på. Jaggu ble det ikke delt førsteplass på meg. Det betyr at jeg fikk gavekort på 500 kroner for å shoppe på Japan photo i Trondheim. Jeg ønsker meg en makrolinse og har nå herved begynt sparing til en.

PS! Det bilde jeg hadde delt førsteplass med og som jeg fikk premie for var i kategorien “Linjer”. Det vil jeg vise ved en annen anledning  🙂

 

 

Det er bestandig et meget rikt fugleliv. Så her er dagens fuglebildefangst:

 

 

Selvsagt lokket jeg med brødbiter. Brukte en tamron 18 – 270 mm. linse i tillegg. Her ser du andemor i det blå:

 

Her et bilde fra Straumen:

 

Mann mot mann:


 

 

Andeplasket i sort / hvitt som fikk andreplass i kategorien “Bevegelse”:


 

 

“Lurveleven i Andeby” delte andreplassen i kategorien “Bevegelse med meg selv:

 

Tror du ikke selveste Dolly og Donald troppet opp:


 

 

Straumen med fugler i forgrunnen:

 

En flott herremann:


 

 

Andefruen har spa i tangen, det skal visstnok virke bra for fjærene, he-he ! :


 

 

#foto  #photo  #fotografi  #photography  #bilde  #picture  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #and  #duck  #fugl  #bird  #sjø  #sea  #Straumen  #Inderøy  #vakkert  #beautyful

2 kommentarer
    1. Gratulerer så mye ..moro å vinne premier da :)) ..og veldig gøy med foto..masse flotte bilder her…skarpe og fine :))..og fugler er så fine motiver :)) Ha ei fin kommende uke :))

    2. annebe: 1000 takk, ja artig, er stolt ! En kan ta over 100 bilder, så er det bare noen få som blir flotte. Da blir en glad 🙂

      Ha en toppers uke du også, Annebe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg