02.05.15. Malt en ballerina med akvarellmaling i dag, en aktivitet som gir energi og glede

Hele denne helga har vært preget av meget skiftende vær. Det har vært mye sol, men ellers har temperaturene vært av det kalde slaget.  Så jeg har ikke hatt så mye “utendørsliv”. Dessuten har det vært mye familietreff denne uka. Noe jeg vil komme tilbake til. 

Dagen i dag har vært viet maling for min del. Min mann har jo vært på fotballkamp. HEIA LFK ! LFK er altså Levanger fotballklubb. De er blitt gode, de rykket nylig opp en divisjon (i fjor) , til 1.-divisjon, og så har de jaggu vunnet to kamper + har to uavgjort.  Resultatene har jeg fra min mann, da jeg ikke er superinteressert i fotball. Gidder aldri å se en kamp, men får da det meste med meg via nyheter.

Så til akvarellmalingen, noe jeg derimot “elsker” å holde på med. i dag ville jeg male en ballerina. Bildet er malt på frihånd, uten noe å se etter. Ballerinaer er noe jeg kommer til å male flere av. Synes de er så lekre og grasiøse. De flyver mer eller mindre bortover, som små sommerfugler.

Jeg angret litt på at jeg ikke så etter et foto eller noe. For å male kroppen slik den ser ut under dans er ikke enkel. For en ballerina har så mange innøvde bevegelser og uttrykk som en bare må studere for å perfeksjonere seg i å gjengi det riktig. Dette er den andre ballerinaen jeg maler i det hele tatt. Jeg malte en først på 80 – tallet  også. Den ballerinaen jeg malte i dag kan en si er på øvelsesstadiet hva gjelder dansen. Hun har nettopp begynt å lære. Liksom malerinnen som maler bildet, meg he-he ! Hun ser seg i speilbildet for å bli bedre, for å trene på bevegelser.

Slik ser ferdig bilde ut, ferdig og ferdig, blir en ferdig ? Så får du se maleprosessen. Alle farger mikses selv på en plate

 

Bildet krøller seg litt etter å ha tørket, så golvet kan se litt skjevt ut. her er min ballerina som øver

 

 

Det skisseres med blyant først, senere visker jeg ut før jeg måler. Skissen er malt på frihånd

 

Underveis

 

 

Ballerinaen på speilbildet er grovere malt, ikke alle detaljer blir like tydelige i et speil

 

På tåspissen. Det er rustikt malt, slik jeg liker det

 

#male #maling  #maleri  #painting  #akvarell  #farger  #colours  #ballerina  #dans  #speil  #speilbilde  #grasiøs  #vakker

 

2 kommentarer
    1. Fint og delikat bilde av en vakker ballerina ..jeg kan ikke male eller tegne ,så blir imponert over flinke folk :)) Fin kommende uke til deg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg