12.04.15. Koselig helg med cafèbesøk med venninner + akvarellmaling

Helga har da vært fin den, til tross for at været i alle fall i dag har vært meget surt med regn og kulde. På lørdag var det nokså bra når solen skinte, fordi det da ble litt mildere. Det finnes aktiviteter for et hvert vær, så det får være hvilket vær som helst for meg. 

På lørdag ble det cafèbesøk med noen venninner. Trivelig det. koste meg faktisk med et stykke ostekake. Det er det beste jeg vet av kaker. Senere på kvelden ble det kinamat fra “China wok” her i Levanger, Nord – Trøndelag, i tillegg til TV – titting. Jeg tror at vår familie står for det meste av inntektene til de som driver restauranten. Det er såååå godt med kinamat, det synes vi alle. Så vi er ofte kunder hos dem.  

Men ellers i helga har jeg malt akvarellmaling inn i mellom alt av gjøremål ellers. Når jeg maler glemmer jeg tid og sted og blir så ivrig at en nesten ikke har tid til å gå på toalettet. Det er vanskelig, men utrolig morsomt. Jeg maler etter bilder av natur m.m., eller jeg kan male noe uten å se etter noe også. 

 

Her er resultatet fra helga`s maling og glimt fra kinamatbordet, nam !

 

 

Dette naturbildet satte jeg i ramme for å se hvordan det tok seg ut. Det blir bedre med ramme på 


 

 

Jeg prøvde meg også på krokus, en vårblomst i mange hager. Men det var vanskelig, synes jeg


 

Svinekjøtt i sursøtsaus i kjent kinastil


 

God vin hører til

 

#male  #maling  #painting  #akvarell  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #mat  #middag  #måltid  #kinamat  #helg  #weekend  #koselig  #trivsel    

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg