06.04.15. Akvarellmaling er en påskeaktivitet

På søndag satte jeg meg godt til rette for noen timers akvarellmaling. Det ble slik når påskeværet sviktet og la om til kjølige, gråaktige toner over Trøndelag. Egentlig så har jeg det stort sett bra uansett vær jeg da. Det finnes da artige aktiviteter uavhengig av vær. I fjor vår gikk jeg et akvarellmalekurs. Jeg har ikke malt så mye siden, jeg trenger mange timer til rådighet om jeg skal starte opp med det. Så det krever litt før en begynner. Men nå var det igjen på tide med litt malesyssler, med mange feriedager i forbindelse med påske, blir det til at en kan gjøre slikt.

Motivet har jeg hentet fra nærområdet og fra et selvtatt foto fra rundt en måneds tid tilbake. Jeg ser på et bilde på PC`n, så maler jeg det jeg ser på frihånd. Men jeg skal perfeksjonere meg når det gjelder å bruke linjal for å måle opp avstander på motiv. Det er her det kan mangle noe på hvor godt en treffer. Ellers er jeg langt i fra utlært på teknikker på akvarellmaling. skulle nok vært på flere kurs. Jeg maler det jeg ser, lager / mikser de farger og streker jeg synes må til. Slik er det foreløpig.

 

Her er “nesten” ferdig resultat. Jeg sier nesten, da en jo kan “finflikke i mange timer enda for å få motivet enda bedre, selvsagt. Det er normalt når en væter arket at det ruller seg litt i hjørner, når det tørker. Ikke enkelt å få til speiling i sjø, synes jeg

 

 

#maling  #painting  #akvarell   #pensel  #farger  #colours  #artig  #trivsel 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg