06.04.15. Friluftsliv, påskefjellet i nydelig vær, vakkert

I følge værmeldingen skulle det bli siste finværsdag for denne påsken påskeaftenen, og da måtte en jo bare benytte sjansen for en dag ut i friluft. Fjell for meg her i nærheten er Skalstufjellet over svenskegrensen opp fra Verdal, eller Åbofjellet med vannet Stor-Bellingen som et ofte brukt turmål. Dit bruker jeg og familien å dra på påsketurer. Svigerfamilien min er fra Verdal, så jeg har vel bare forholdt meg til de steder mannen min er mest vant med. 

På lørdag hadde vi en flott heldag på Skalfjellet i sol. Skiene ble igjen hjemme. I år har jeg faktisk ikke rukket å gå noe særlig på ski. Regner med at påskeaften er siste dagen jeg i det hele tatt vurderer å gå på ski i år, så da ble det fottur. Orket ikke å finne frem hele utstyret for en dag på fjellet. Trenger ikke å gå langt fra veien for å finne en fin plass å sitte for “solsleiking”/ grilling  / trivsel. Noe jeg selvfølgelig angret på da jeg kom opp. Så flotte skiforhold, men, men….. Satt ikke langt fra veien , men hadde det jo fint dag. Fikk tatt noen bilder selvsagt, he-he !

 

Ahhhh, hærlig dag på fjellet, hilsen snøengelen 😉

 

Ingen ting å utsette på utsikten. En ser veien i mellom

 

Pølsegrilling på “far”

 

Pølsegrilling nummer 2. på “mor”

 


 

“Fotografen” fikk også et motiv, et lite tre med skispor bak


 

#friluftsliv  #fjell  #montain  #natur  #nature  #Norge  #Norway #snø  #snow  #påske  #pølsegrilling  #bål  #sol  #trivsel 

2 kommentarer
    1. annebe: He-he! En må jo være “leken” om alderen som jo bare er et tall, sier at jeg bør sitte i en gyngestol å strikke, Har aldri kunnet strikke noe særlig jeg så da ble det noe annet, selvfølgelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg