02.04.15. Våren i anmarsj og påskefri, noen fotoer :)

Dagen i dag er viet avslapning. Ikke helt da, jeg har da greid å rote til en ostekake, he-he!  Jeg leser litt og ser litt på TV. Det er godt med slike dager. Alle skulle ta seg tid til å bare være seg selv. Gjøre det en har lyst til. Jeg har jo voksne barn og enda ingen barnebarn, så da kan en ha slike dager. Mannen min greier seg selv, he-he ! Han gjør det han vil, og akkurat i dag var det å holde på ute i hagen. Så skjedde det noe i morges, som jeg ikke vil gå inn på her, som gjør dagen noe spesiell.

Vi hadde jo delvis planlagt hyttetur til Selaområdet i Verran på påsketur, men avlyste pga. at jeg så bilder fra andre hytteeiere i området, og det var nesten ikke sne. Skal jeg på påsketur vil jeg ha skiføre. Så vil jeg ha godt vær. Forstår ikke helt vitsen med å pakke ned tusen ting, handle inn og laste opp bilen for en tur til fjells for at en skal sitte inne i ei hytte. Da er det mer komfort hjemme. Det hører med til historien at hytta som tilhører familien min hverken har strøm eller innlagt vann, og utedo er tingen. Men har hatt flotte turer dit, det er jo en sjarm med det også i godvær.

Min 18 – årige sønn Bendik, straks 19 år, har dratt på “Gaudertur” til Sverige. Det vil si “Rånerbiltur”. Det var nok bort i mot 30 biler i alle fall som kjørte i kortesje til Åre i Sverige fra nabobygda Verdal. Tror de har det veldig artig da. Bendik er sjåfør på en bil i dag, ikke sin egen, men jeg er trygg på at han kommer hjem i god form. 

Ute har det nettopp gått en regnskur. Det er noe kaldt ute. Jeg tror det er best innomhus i dag. Det vil jeg fortsette med. Så vil jeg presentere noen fotoer av våren som er i anmarsj. Bildene ble tatt i fjor, men minner meg om tiden vi er inne i og jeg blir så glad  🙂

 

Leirkaill som vi sier i Trøndelag, hestehov / leirfivel som det også heter

 

Krokus og “vet ikke helt”, men kaller det gulveis


 

Påskelilje

#foto  #photo  #fotografi  #photography  #bilde  #picture  #nikonD5300  #natur  #nature  #botanikk  #blomster  #flower  #vår  #spring  #sol  #sun  #stemning  #hestehov  #krokus  #påskelilje  #trivsel    

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg