28.03.15. Interiør, påske ? Er den her allerede ?

Jula varer helt til påske. Jooooo, tror dere ikke jeg fant to julenisser på loftstua i dag. Uæææhhhh! Tenkte jeg, det var jo noen nabofruer som fikk omvisning av mannen min under nachspielet forrige helg. Hva måtte de ikke tro? Håper de også hadde drukket litt for mye vin, he-he 🙂 Jeg har helt oversett de små nissene. Det er min mann som stort sett bruker loftsstua når han vil kikke på sport, noe jeg ikke er stor “fan” av. Så da sitter han i etasjen over og koser seg. Mens jeg ser det jeg vil se i etasjen under. Sååååå praktisk. Når en begynner å bli så gammel som oss, vet vi å innrette oss på best mulig måte, he-he!

Påske for meg begynner først på skjærtorsdag om fem dager. Jo jeg har jo noen år før tatt fri fra jobb på fredagen, altså i går, og hatt lang god påskeferie. Dette året sparer jeg feriedager og har ikke tatt meg fri på mandag, tirsdag og onsdag, jeg jobber bare til klokken 12.00 på onsdag. To og en halv dag skal jeg vel alltids klare. Likevel har jeg jo fri i hele fem dager, det skal bli nydelig. I år blir det hjemmepåske stort sett. Ikke planlagt noe. Kanskje blir det en dagstur over grensen, til vårt naboland. Så blir det nok noen turer med fotoapparatet, kanskje en topptur. Helt sikkert så blir det noen familiebesøk. 

Til tross for at jeg enda har to og en halv dag igjen før jeg tar påskeferie, så pyntet jeg litt i dag. Noen påskeinnslag har da fått innpass her. Jeg er meget tradisjonsbundet og skifter ikke hvert år ut påske – eller juleting. Så er jeg klar på at jula er rød og påsken er gul, slik skal det være. Da blir det forandring fra hverdagen. De påsketing jeg har inn i stue / kjøkken har vært med i flere år. Men kjærest er de håndlagede, f.eks. av ungene våre eller av andre. 

 

Håndmalt porselensservise, malt av en familievenn. Jeg mangler tre asjetter og ett krus, det skulle jeg ønsket meg. Kjenner noen noen som kan fikse dette? Dette serviset kommer fram i påska, er så fint, synes jeg

 

Påskekrus

Søte påskemotiv

 

Tallerken nummer to


 

Tallerken nummer tre


 

I vindusposten på kjøkkenet er det flyttet inn tre gule kyllinger. De har guttene ordnet. Etter som de begge er over 18 år, har de vært med ei stund


 

Påske i stuevinduet


 

Hyggelig oppheng. Tror det ble kjøpt på Staup-verkstedet i Levanger på 90-tallet


 

Denne gjengen er såååå fine, ungenes håndverk


 

Et påsketablå


 

Her fra den “fargeglade veggen”. Jeg tar hvert år fram hanen av krystall kjøpt i Tallin, Estland. Kjøpt da jeg var der på kortur med damekoret Corevi først på 2000 – tallet. Den er tung og massiv, og passer inn i dette “fargelandskapet”


 

Nok et kjøkkenvindu, her bare en liten pip – pip


 

#interiør  #hjemmet  #home  #påske  #eastern  #gult  #kyllinger  #håndlaget  #porselensmaling #påskeferie  #lys  #koselig #stemning  #trivsel  

2 kommentarer
    1. Så fint du har pyntet til påske:-) jeg skulle gjerne hatt et slikt påskeservise du har, koselig:-)

    2. Tove Wade: Takk for det! Ja, er det ikke stilig, meget fornøyd med det selv også. Men hun som malte det er venninne med svigermor, og hun bor nå i Drammen, og er en gammel dame.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg