02.11.14. Hverdagsliv, “Blåtur” med arbeidskollegaer og litt helg ;) + et foto selvsagt

Denne uka har jeg vært mye syk. Forkjølet, vondt i hals + tetthet / smerter i ett øre, tett i nese / bihuler, samt hoste. I tillegg har jeg hatt vondt bak på ryggen i øvre del av den. Dette spesielt ille på natt, sover svært dårlig for tiden. Ryggsmertene har vært der siden forrige helg. Den helgen var jeg på teaterøving med sangøvelse, fra formiddag til sein ettermiddag. Med en sanglærer som har god tro på fysiske øvelser for å ha god sangstemme, ble det noen kraftige springerunder. Plutselig sa han: 20 situps, 20 armhevinger, jogg på stedet med knærne mot haken osv. Så jeg har jo trodd ryggsmertene beskrev seg derfra, altså fra treningsrundene.  Jeg må opp i sittende stilling for å hoste, da det er for vondt å ligge å hoste og dessuten får jeg ikke hostet opp surklet i brystet i liggende stilling heller. Men har holdt ut på arbeid hele uka. Skippa (uteble fra) bare korøvelse forrige onsdag, enda vi skulle få besøk av Askil Holm som vi skal ha kirkekonsert med før jul. Det var meget irriterende å ikke være der, men orka rett og slett ikke. Jeg er helt tappet av energi. Det satte meg litt tilbake i festhumør under fredagskveldens “Blåtur” med arbeidskollegaer, men det er jo årets “happening” så den måtte jeg jo ha med meg. Ja, ja, det ble nå i alle fall en meget hyggelig kveld ! Jeg har vurdert gjennom helga om jeg ikke burde ha vært innom legevakt en tur, men venter til fastlege i morgen tidlig. tror jeg må ta meg en tur og få lyttet på brystet.

Så etter den artige “Blåturen” på fredagskvelden har jeg bare, nesten bare, har ordnet middager da, sittet i sofahjørnet og slappet av. Jeg har bare vært på PC, redigert bilder og sett litt på TV i helga ellers. Er svimmel i tillegg med nakke – og hodepine innimellom. Men likevel, er det virkelig jobb igjen i morgen, alt for tidlig, er sliten og mangler energi. Jeg hater å være syk, har ikke tid til slikt “tull”, he-he ! Det blir nok lege i morgen tidlig, kanskje….

Når jeg tenker tilbake på “Blåturen” sammen med arbeidskollegaer på fredagskvelden,  er nok vårt uanmeldte besøk hos Munkeby klosters munker en “høydare”, må le med meg selv, når jeg tenker på dette. Når en i “Blåturkommitèen plutselig ikke kan delta på selve turen og beskjeder gis til andre i komitèen. Vedkommende som fikk beskjeden har nok merket seg Munkeby og ost, og da er det lett å tenke på klosteret og munkene, som jo driver å ordner ost. Det ikke så mange kjenner til, er at gården Munkeby ved familien Fiskvik driver gårdsbutikk og har et stabbur hvor en kan få smake på oster + øl. Jeg synes virkelig at vi 20 uanmeldte gjester ble meget godt tatt i mot av munkene på en fredagskveld. De fleste hadde nok rukket å innta noe drikkevarer også på turen, håper at det ikke dunstet av oss. Vi ble vist til “bønne- / kirkerommet, og fikk høre alt om sisternemunker / nonner, og hva de driver med. Som de flinke tilhørerne vi var, stilte vi jo også spørsmål, så hele seansen der varte nok 45 minutter i alle fall.Da vi kom ut fikk vi høre av en i komitèen at , “Vi skulle jo få øl og ost også?” Da var det en arbeidskollega som sa: “Du tror ikke det kan være et besøk på gården Munkeby vi skulle ha gjort i stedet, de har jo ost og øl?” He-he, humrer med meg selv hele tiden jeg. For en tur.

Ble jo litt kortere stopp på Munkebygården da, men du verden så godt et brød / kjeks og ost, for ikke å snakke om det nydelige ølet, samt utmerket verstsskap. Ellers ble det Trondheimstur, hvor vi ved første stopp fikk en konvolutt. I den lå det et brev om poledance-kurs for kvinnfolka og et Hip-hop-kurs for karene, vi skulle deles. Men etter en rundtur med bare kvinner i bussen, ble vi gjenforent ved Rockheim i Trondheim. Poledance var altså bare spøk, jeg synes det var nedtur, he-he ! Her ble vi delt i lag og fikk utdelt spørsmål. Vi måtte spille instrumenter, lytte inni headsett, utføre bevegelser som satte i gang lyder, og vi måtte ta oss rundt i hele bygningen for å få svar på spørsmålene som ble stilt. Etter dette ble det en nydelig treretters ved Rica Nidelven. kveite, oksekjøtt og tiramisu, alt av ypperste klasse.  

På denne frihelga hadde jeg gjerne skulle vært på en fotoutflukt eller fem, men det finnes ikke så mange naturfotoobjekt i fra sofakroken, ja, ja. I morgen er atter en dag, og jeg håper på bedring inntil da ! Skal jo på jobb og har tusen gjøremål / avtaler i jobben, som ingen tar unna om jeg er borte. Om jeg da altså ikke har vært på fototur, legger jeg likevel ut et fotografi som jeg har hentet frem, tatt forrige helg i tåken utpå sein ettermiddag.

 

 

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #landskap  #tåke  #fog #vakkert   

2 kommentarer
    1. Huff da.. Må få deg en legetime. Riktig GOO bedring! :-} Ellers syns jeg det virket som en allsidig og trivelig kveld. :} Ler godt av besøket hos munkene! ;} Ja, sånn kan det gå. Hehhehee!!
      Klæm.♥

    2. Tone: Ja, var til legen, men ventet for lenge. Fikk antibiotika, men ble enige med legen om å ikke hente ut den på apoteket før i morgen. Tok en CRP på meg selv, var gått fra 20 i morges til 8 like før jeg gikk hjem fra jobben. Er allerede bedre i kveld, kjenner jeg. Blir nok bra uten medisiner også 🙂 Munkebesøk er tingen, he-he !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg