28.09.14. Trivsel med tente lys i høstmørket

Her i heimen tennes mye levende lys for tiden. Det blir så lunt og trivelig i høstmørket. Jeg er storforbruker av telys / stearinlys i alle farger og størrelser, spesielt i denne tida 🙂 Levende lys skaper stemning. Her i Trøndelag er det “mye vær” for tiden. Høststormer, regnvær og mørke skyer avløses med noen solglimt innimellom. Det synes jeg er spennende, jeg som liker å dra ut med fotoapparatet. på kjøkkenet i kveld ble det stemning med tente lys, noe bildene nedenfor viser.

Så litt om “sjøla” og litt om hva som skjer. Undertegnede er ikke mye i ro. Etter å ha hatt fri på fredagskvelden (den 26.09.) som eneste frikveld siden torsdag 19.09. ble det en tur til Sverige på lørdag. Jeg og min mann var på såkalt “Harrytur”. Ikke så ofte vi gjør det. Men vi tok det som en trivselstur med et besøk på Åre bakeri før vi dro hjem. Det var utrolig flott over fjellet med fine høstfarger, og selvsagt var fotoapparatet med. Til tross for utrivelig vær med regn og gråværsskyer, ble det da noen “photoshoots”.

På lørdagskvelden var jeg invitert hjem til ei i teaterkoret, hvor korkollegaer, medregnet meg, fikk servert nydelig chili con carne. Praten satt løst over litt vin, og det ble ei hyggelig stund. Nå i dag har jeg vært ute å spist middag med min mann på “Bryggestua” – Gastro pub, boknafisk ble det på meg, en av signaturrettene der. Nydelig ! Kaffen tok vi på Skogn til svigers. 

 

Kjøkkentrivsel med tente lys i høstmørket

 

 

 

#lys  #stearin  #trivelig  #høst  #kjøkken  #stemning  #roser  #mørketid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg