10.08.14. Akvarellmaling i dag, Levanger kirke

Jeg startet dagen i dag med å ta på meg bikini, da jeg var sikker på at i dag skulle jeg vedlikeholde brunfargen fra Tyrkiaturen forleden. Men været var da så skiftende med overskyet og vind, så den planen ble skrinlagt. Jippi! Da kan jeg da endelig finne fram akvarellmalingen min. I går var jeg i vei på Panduro og kjøpte mer “malepapir”, så alt skulle være i orden. Hva skulle motivet være i dag? Jeg fant fram PC`n. Jeg har da mange tusen bilder liggende på en harddisk, det er jo bare å velge. I dag falt valget på et kjent motiv fra Levanger. Levanger kirke kunne jeg bryne meg på. Litt vanskelig da, men en fikk da bare sette i gang og nedenfor får du se hvordan det gikk. 

I morgen kveld etter jobb skal jeg dra ut i Malm og “lukte” litt på “Eplene i Messehagen”. Det er et teaterstykke / musikal som er blitt vist utendørs hele tre ganger allerede. Stykket spilles ute foran gruveinngangen og det omhandler både de som jobbet som funksjonærer og de som jobbet som gruveslusker nede i gruva. “Eplan i messehagen, dæm hæng så alt fer høgt”, som det heter i sangen og synges på trøndersk. Det illustrerer at for den hardtarbeidende gruveslusken og hans barn / familie, så var mange ting uoppnåelig i “Messehagen” eller der hvor funksjonærene ferdes til vanlig. En ser klasseskillet tydelig. Jeg har bestandig hatt lyst til å bli med da jeg jo er fra kommunen Verran, og fra nabobygda Follafoss, og er over middels interessert i å spille teater. Jeg skal dra å se på øvelse, men er litt usikker på enda om det blir litt for langt å dra og for mye framover for å være med på dette. Jeg har jo fått lånt CD med sanger og har lyttet til disse i hele sommer. Nydelige sanger! Jeg gleder meg til å se i alle fall. 

 

Her er Levanger kirke malt i akvarell, enda litt flikking igjen, spesielt på himmelen :

 

Fant fram et tidligere foto :

 

Underveis :

 

Enda en gang, underveis :

 

#male  #tegne  #draw  #paint  #kunst  #art  #akvarell  #kirke  #spir  #Levanger

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg