25.07.14. Mat / Oppskrift – God salat på en fredag – smaker ekstra godt når jeg har en ferieuke til :)

Her er en oppskrift til 8 personer, et lite sommer- lag / – party :

 

TOVE`S SOMMERSALAT FOR MATELSKERE

 

Jeg bruker sjelden oppskrifter lengre, men mikser etter eget hode.

Denne oppskriften ble til i kveld. Jeg kjøper alltid inn ingredienser,    

mens andre ingredienser blir det jeg finner i kjøle – og andre skap 🙂

 

1 pk. pasta  (kokes opp og avkjøles)

1  1/2 kylling  (ferdigstekt, plukkes for kjøtt)

3/4 isbergsalat  (kuttes i smale striper og deles en gang)

3/4 agurk  (kuttes i små biter)

1/2 vannmelon  (kuttes i biter)

1 stor rød paprika  (deles i passe biter)

1 beger lettrømme

1 pk. lettmajones

3 spiseskjeer gresk yoghurt

1/2 sitron   (presses, bruk kraften)

2 ts. sukker

1 ts. salt 

1  ts. chillikrydder

1 ts. allroundkrydder

1 ts. karri

De sistnevnte 9 ingredienser blandes for seg og has over

Server gjerne med hvitløksbrød ved siden av. Ett glass rødvin

smakte ikke dumt til.

                                                  Bon apetite !

 

#mat  #oppskrift  #sommersalat  #salat  #pasta  #godt  #sommer  #vin  #hvitløksbrød  #fredagsmat  #helgekos  

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. åhhhh, nam! Det så utrolig godt ut! Får vis mamma denne oppskriften så krysser jeg fingrene at dette blir middagen i løpet av de neste dagene! 🙂
      Jeg hadde blitt superglad om du tok en tur innom bloggen min 🙂

    2. Dina: Takk for det. Ja, du får få mamma til å mikse en slik 🙂 Ikke verre “kokkekunst” enn at du sikkert greier å lage en selv og så overraske mamma 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg