14.07.14. Interiør / hjem – liker meg på “nykjøkkenet”

Jeg legger ved to stemningsbilder fra “nykjøkkenet”. Endelig er jeg hjemme etter ferietur og kan nyte vårt “nye kjøkken” som nylig stod ferdig oppusset. Synes det ble så flott at jeg nesten blir høytidsstemt, måtte derfor tenne lys i dag, he-he! Det er godt når det er lyst og luftig. Luftig blir det med den åpne himlingen, så godt nå i trøndervarmen 🙂 Selvsagt inntas måltider på terrassen i tilknytning til kjøkkenet nå for tiden. Her kan vi sitte enten det regner eller ikke da vi har tak over, meget smart 🙂

I dag har jeg gjort lite og ingen ting, som vi sier. Det er vel det ferie handler om også. Jo, jeg var en liten tur til frisøren, men det kunne jeg ha spart meg. Bestilte time til ut i juli da jeg var der i mai, og kom ikke på hvilken dato det var. Så da ringte jeg i dag for å spørre, for jeg visste ikke helt tid, som sagt, forlagt lappen jeg skrev det på. Fikk da høre at det var allerede i dag, om to timer. Jeg hev meg rundt og dusjet. Det viste seg at det var to fruer Lind som satt og ventet, he-he 🙂 Det var ikke min time, men en annens. Jeg hadde ikke time før i rundt den 25.07., ante “ugler i mosen” da min flinke frisør Bente ikke var der en gang. Ja, ja, ingen skade skjedd, he-he ! 

Etter å ha inntatt rømmegrøt og spekemat på denne varme trønderdagen, planlegges nå en aldri så liten kveldstopptur. Jo, kaffe må med, så nå kokes den. Det blir godt å få rørt seg litt 🙂

 

Med tente lys på kjøkkenbordet, midt på dagen :

 

Koselig på benken :

 

#interiør  #hjem  #kjøkken  #lys  #blomster  #gripdagen  #vase  #tingogtang  #levendelys  #stemning

6 kommentarer
    1. Jeg ble så inspirert av rømmegrøtbildet ditt (husker ikke om det var på FB eller IG jeg så det) at vi måtte ha rømmegrøt og spekemat idag vi også! Nyt nykjøkkenet ditt, det er så koselig og kler huset godt. Fin kveld til deg! 😊

    2. poppellunden: Ble du? Ja, det er jo god mat da og passer bra nå i varmen. Det var faktisk på instagram du så bildet. Jeg skriver faktisk for jeg tar ikke så masse bilder og legger ut derfra. Ja, nyter “nykjøkkenet”. Enn dere, har vel tid til å nyte leiligheten nå vil jeg tro. Har dere solgt “gamlehuset”?

    3. Ja gamlehuset ble solgt med en gang nesten, og nå holder vi på å tømme det siste og vaske der til de nye skal overta. Det er mye arbeid å flytte og vi har ikke hatt mye tid til å nyte det nye enda. Men fra 1.august blir livet godt, gleder meg. Ha en fin dag, Tove Mette! 🙂

    4. poppellunden: Ja, det er nok meget krevende å flytte. Så får en nå også oversikt over hva en har og får ryddet + kastet det en ikke har sett på flere år, som en ikke har bruk for. By the way; kjørte forbi gamlehuset deres i dag. Var på lang biltur med svigers og svingte av over Mære og Kringla. Artig for meg å se gamle trakter også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg