03.07.14. Interiør / hjem: Fra gammelt til nytt kjøkken, forandring fryder !

I dag vil jeg endelig vise bilder både av gammelt kjøkken og av “nytt kjøkken”. Det ble en stor forandring, men jeg digger det. Undertegnede har vært interiørarkitekt, og hun har klart seg bra, synes jeg. Må jo skryte litt selv, he-he ! Så har mannen min og jeg stått på og lagt mye arbeid i kjøkkenet med pussing, maling m.m. Det har vært teamarbeid 🙂 Vi har ikke hatt bruk for “sinnasnekkeren”, heldigvis.  Norsk kjøkkenfornyer har hjulpet oss med å skifte ut fronter (dører / skuffer) på kjøkkenet. Det ble både lyst og lekker, synes vi her hjemme. 

 

Velkomstbildet inn, viser spiseområdet :


 

Gammelkjøkkenet:

 

Nykjøkkenet :


 

Ny bit av gammelkjøkkenet :


 

Ny bit av nykjøkkenet :


 

Enda en del av gammelkjøkkenet :


 

Enda en bit av nykjøkkenet :


 

Gammelkjøkken ved komfyren :


 

Nykjøkken ved komfyren :


 

Gammelkjøkkenet i sin helhet på høyre side :


 

Nykjøkkenet i sin helhet på høyresiden :


 

Spiseplassen på gammelkjøkkenet  (litt rot her, da oppussing var delvis satt i gang) :


 

Spisestedet på nykjøkkenet :


 

Gammelt kjøkkenskap :


 

Nytt kjøkkenskap :


 

Gammelt kjøkkenvindu :

 

Nytt kjøkkenvindu :


 

Gammel hylle :

 

Ny kjøkkenhylle :

 

Gammel kjøkkenventilator :

 

Ny kjøkkenventilator, henger i kjetting med kullfilter :


 

Flere detaljer på nykjøkkenet / digger de nye kjøkkenlampene. Faktisk kjøpt på Staup Hageland :


 

Tallerkenhylle, kjøpt på Bohus. Det blir sikkert tilført noen andre tallerkener etter hvert som jeg finner noen brukbare :


 

Detaljer i en vinduspost :


 

En annen del av nykjøkkenet :


 

Vi er kjempefornøyde. Skulle gjerne vist flere bilder, særlig av prosessen underveis. Jeg har massevis av bilder. Det vil i så fall komme under nytt blogginnlegg ved seinere anledning. 

 


 

#interiør  #hjem  #kjøkken  #oppussing  #forandring  #fragammeltkjøkken  #tilnyttkjøkken  #lyst  #lekkert  #fornøyd  #smilefjes

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hei. 🙂 Det ble kjempefint !!! 🙂 Råstilig! :)Nå blir det godt med en velfortjent ferie, ja. 🙂 Takk for kaffen og en trivelig stund! 🙂 Klæm.

    2. Ekstrem forvandling ja. veldig artig å se når man tar hele rommet med interiør å det hele. Ofte blir kjøkkeninredningen fornyet, men resten ved den gamle stilen. Dette ble veldig gjenomført og bra.
      Før og etter bildene er så flotte at jeg ikke blir overasket om fabrikken i sverige spør om å få bruke de på sin nettside (www.norddesign.se) Savner veldig bilde med den dyktige montør sammen med den mer ubrukelige, men kjekke selger…..;-) ps har ikke glemt stilaset…… kanskje i morgen…….-) Ronny

    3. Ronny Norsk: Takker, ja med god hjelp av dere i Norsk kjøkkenfornying ble det superbra ! Du vil nok få tilsendt alle bilder pr. mail inklusiv de kjekke herrer, he-he !

      Om fabrikken i Sverige ønsker å bruke bildene, skal de få lov til det, men regner med en klekkelig rabatt, he-he !

      PS! Er lite på mail når jeg er i ferie og ikke jobber, er vel sendt en faktura på min mail også vil jeg tro, bør vel inn å sjekke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg