24.06.14. Interiør / hjem / hus – oppussing innendørs

Det er ingen stor kunst denne malerinnen utfører, men at det blir flott til slutt, det har jeg stor tro på. Her på disse bloggsidene er det til stadighet noen som unnskylder seg for at de ikke har hatt tid til å blogge. Det kommer ikke jeg til å gjøre, da jeg kun står til ansvar for meg selv, og ingen andre, så det er sagt ! Vi er jo nå inne i første ferieuke for noen. Med skoleslutter, avslutninger både i arbeidsliv og for mange av de fritidsaktiviteter en holder på med, har den forrige uka og helga vært meget travel, men veldig hyggelig da.

På fredags kvelden var jeg på årlig sommeravslutning gjennom jobben ved Leira Mottak, som alltid er trivelig. Jeg har jo så mange gode kollegaer, med en munter og uhøytidelig tone både på jobb og utenfor jobb. Fikk både ledd, spist / drukket og prøvd kunnskapen gjennom kombinert musikk / ordinær quiz, hvor vi var inndelt i grupper. Tenk det, jeg havnet på “mormor-laget”, enda jeg både er ung og ikke er mormor enda. En av de yngre guttene i tidlig trettiår, mente dette var et passende navn på quizgruppa, jo, riktignok var jeg også på gruppe med to andre kvinner litt eldre enn meg som jo var mormødre. Men…..he-he ! Ikke moden for den rollen enda jeg.

På lørdagskveld fikk jeg ikke mindre hyggelig gjensyn med mine sangervenninner i Corevi. Enn det at vi som har vært medlemmer i noen år, og så sluttet, ble invitert med inn igjen. Det var nok en måte å prøve å verve oss utmeldte med igjen. Vi spiste / drakk og sang, både gamle og nye sanger, prøvde i alle fall å henge med på de. Så nydelig det klang, til tross for at ingen “spyttet i koppen”. De lyktes meget godt med sin vervekampanje. Fikk veldig god lyst til å starte opp igjen med Corevi. Jeg vil i alle fall møte opp på første øvelse, så får en se hvor meget en blir borte mht. de to andre hobbyer jeg har. Fotoklubben “kræsjer” med korøvelse en gang i måneden. Så er det jo teaterkoret da, og om det utvikler seg hen i mot større oppsetninger med teater, så vil jeg selvsagt møte på dette. En får se framover. Det var ikke bare jeg som sa ja til koret igjen. En av de andre tidligere sangere, sa ja til oppstart denne kvelden. Så var det en til som skulle tenke på det, litt til.

Siden 15.05.14. har vi holdt på jevnt og trutt med oppussing av kjøkken. Det er ikke lite arbeid som er lagt i det, men så ser vi at det blir bra også da. På bildet maler jeg kjøkkenbenken. Alle stoler på bildet har vært like vinrød som den, her på bildet vises fire av seks stoler. De er pusset, et strøk grunningsmaling og to strøk maling. På setet på stolene har vi pusset og beiset et strøk, på bildet gjenstår enda et strøk beis for å få den rette “looken” som jeg har i mitt hode, som skal stemme med de benkeplater som kommer, golv og vegger. Jeg er stolt over å være interiørarkitekt i vårt lille prosjekt. Det ser ut til å gå etter planen. I dag har jeg kjøpt maling til et veggskap jeg også vil male i annen farge enn vinrød. Det blir kryddergrønt, en meget behagelig, dus og gammeldags grønnfarge. Jeg er glad jeg vet hvordan jeg vil ha det og har medarbeider (les, en mann) som utfører på instrukser. Men, det er viktig å poengtere at han ikke er alene, vi holder på sammen (foruten den uken jeg måtte kapitulere på grunn av at en tidligere håndskade ble belastet litt for mye, som innebærte hevelse og smerter). Når jeg tok det med ro noen dager, så gikk det seg til, noe annet var utenkelig. Så nå maler jeg ved godt mot igjen. Etter dette blogginnlegget vil jeg ta et strøk på benken igjen. Fronter (skuffer / skap, benkeplater, vask og profiler vil bli montert den 30.06. og den 01.07., så nå er det like før kjøkkenet blir ferdig, Yeeeehhhhh  !!!

 

Her er malerinnen i aksjon, ikke med akvareller eller oljemaling med liten pensel denne gang, men jeg tror det blir et bra kunstverk til slutt (ja, jeg har klippet håret kortere) :

 

 #interiør  #hjem  #oppussing  #male  #beise  #stol  #benk  #hvit  #malerull  #fin  #innendørs  #

2 kommentarer
    1. Iselin: Tusen takk! Jo, i dag har vi satt på plass møblene fiks ferdig. Venter nå bare på kjøkkendelene til “nykjøkkenet”. Det vil komme bilder etterhvert, av før og etter oppussing av kjøkken. Må bare bli helt ferdig først. På onsdag til uken er nok det meste på plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg