29.05.14. Hus / hage og litt av hvert

Sol ute, men har malt rundt og i vinduskarmer + altandør på kjøkkenet, så fått kjent lite på godværet med innearbeid i stedet. Ellers har jeg da etter hvert fått plantet ut noen planter og blomster i krukker. Videre så har jeg også fått plantet ut persillen og gressløken + squashen jeg sådde tidligere i år. Løsningen foreløpig er store lange krukker som jeg har stående på altanen. Får se etter hvert om jeg finner en hageflekk til de.

Når det gjelder blomkarsen jeg sådde, så er  den en plante som strekker seg, slynger seg. Et nyttig tips!: plant de ut før de blir for store! Jo, mine ble altså for store / lange. De var plantet i små krukker som stod ved siden av hverandre, men da jeg skulle plante de ut, hadde de slynget seg om hverandre. Begynte med å få de løs fra hverandre, men ga opp og hivde hele sulamitten ned i søppelkorga. Det var det, he-he! Synes ellers det er artig og avslappende å holde på med slikt “småplukk”, ikke akkurat den jobben som var med blomkarsen da. Men kjenner litt på det at en burde ha vært ute i sola i dag, selvsagt, men trøster meg med at jeg nok skal leve noen år til, så det er vel heller ikke siste soldagen jeg får oppleve, vil jeg tro 🙂

 

 

 

 

 

#hage #garden  #hagearbeid  #gardening  #flower  #sommer  #summer #blomst  #flora  #persille  #gressløk  #squash  #plante  #fint  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg