25,05.14. Fotografi i dag også

Har i dag valgt ut et foto med panoreringseffekt. Men jeg har gjort det i photoshop etter at bildet ble tatt,. Fra før av var bildet skarpt. Jeg vil vise før- og etterbilder. Vi har hatt en diskusjon i fotoklubben jeg er medlem av om det er “juks” å bruke photoshop. Da blir spørsmålet mitt : Blir verdien av bildet det samme, samme hva som skaper det?

 

Etter photoshopredigering :

 

Originalbildet :

 

#foto  #fotografi  #photography  #elv  #panorering  #photoshop  #abstrakt  #natur  #nature  #Norway  #vakkert

2 kommentarer
    1. Originalbildet var jo nydelig, må jo være lov å leke seg med photoshop, men da bør man opplyse om det…er min mening .

    2. annebe: Takk! Men om det henger et bilde på en utstilling som ser slik ut, og “kunstneren” har laget det i photoshop, skal “kunstner” da henge på en merkelapp som forteller det? Er det større vanskelighetsgrad med panorering enn å vite hvordan en kan skape et slikt bilde i photoshop? Jeg mener at det er sluttproduktet som teller, altså ferdig resultat 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg