21.05.14. Fotografi – PRESTEKRAGE MED BESØK – og “skrivetanker”om livet her “på berget”

Fin, men varm dag på jobb i dag. Etter jobben var jeg en snartur på korøvelse på teaterhuset på Verdal. Korøvelse og korøvelse, he-he!  Vi fire som møtte planla visekveld under Stiklestadspel – øvinger den 16.07.. Her tenker koret å opptre og vi valgte ut stoff vi skal øve på framover. Det blir meget bra. Så er det teaterkoret Prima Vare som arrangerer disse kveldene i samarbeid med restauranten “Apoteket” på Verdal. Det bruker å være stor stemning og mange som deltar i spelet opptrer som solister med musikk fra scene, også de “kjendisskuespillere” som stiller i Stiklestadspelet. Så det er bare å kjenne sin besøkelsestid ! Det at vi bare var fire stykker med på øving i kveld henger sammen med at noen av våre kormedlemmer er med på “Vømmølspelet”, som er i innspurten nå på “Husmannsplassen” på Stiklestad, mens andre kormedlemmer var bortreist. 

I går kveld var det styresmøte i Innherred fotoklubb på Backlund. Her la vi opp aktiviteter fremover. Det blir mange fine og interessante kvelder i fotoklubben framover. Vi prøver å legge vekt på medlemmers ønsker, og tror vi har lagt opp til at det blir slik de vil. 

I kveldingen etter korøvelse har jeg plantet ut de stemorsplantene jeg kjøæpte forleden. Men, mitt store dillemma blir å finne plass til squashen. Det har jeg ikke greid å finne enda. Muligens blir det innkjøp av en langkrukke for å få plantet det. 

I dag plukket jeg fram et eldre prestekragebilde. Det ser ut til at det blir mye planter i fokus når jeg fotograferer. Jeg bør nok investere i en macrilinse, slik at en får skarpe nærbilder, også av småkryop som følger med. Det blir, det blir en gang. 

Her altså, – PRESTEKRAGE MED BESØK – :

 


 

#foto  #fotografi  #photography  #blomst  #prestekrage  #flora  #natur  #nature  #insekt  #flue  #fin

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg