10.05.14. Foto for dagen – ORKIDÈ –

I dag har undertegnede og mannen flydd i butikker som Byggmakker / El-kjøp / Coop Byggmix for å se på ting og tang en kan gjøre med et noe slitt parkettgolv, kjøkkensaker som ventilatorer / innbygde komfyrer (den gamle er moden for utskiftning) / utslagsvask til kjøkken / blandebatteri m.m.. Vi skal fornye kjøkkenet nå, og det er flere biter som må på plass for at alt skal bli så bra som mulig. Hva gjør en med hjørnekomfyrløsning og åpen himling med hensyn til ventilator / vifte? Fritthengende blir sikkert i en høyere prisklasse enn de vegghengende, og er de høye nok?. Vår vifte skal altså noe ut fra veggen i et hjørne og samtidig skal målene være høyere enn vanlig takhøyde. Fra før har vi en gedigen ventilatorhette bygd rundt ventilatoren, og vårt kjøkken er fra året 2000. Den ønsker jeg å ta ned. Men vet ikke hvilken løsning en så velger??? På mandag kommer en person fra kjøkkenfornyeren og skal ta mål. Det blir vel “nytt” kjøkken innen ferien setter inn da. Det gleder jeg meg til !

Etter butikkrundene ble det kaffe på “Jordbærpikene” ved Magneten kjøpesenter, hvor jeg hadde avtalt å møte en venninne. Så kjørte min mann og jeg til Skogn for et besøk hos “svigers”, nok ei trivelig kaffestund ble det. Taccomiddag i kveldingen med 18-åringen, før han strøk på dør i russetida, dog som bilsjåfør, ikke rart når han nettopp har tatt “lappen” 🙂

Men nå ser vi på MGP på NRK, så klart !

 

Fotografiet jeg velger i dag er en orkidè fra noen år tilbake (ikke farlig når en har en rikholdig ekstern harddisk /arkiv å velge fotoer fra), synes det ligner på et skummelt dyr inni blomsten :

 


 

#fotografi  #foto  #photography  #blomst  #flower  #flora  #orkide  #hvit  #fin  #nydelig  #nærbilde

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg