05.05.14. Fotografi, to stk. fra maritimt miljø utenfor Rhodos og ved Tyrkiakysten + dagen i dag

Velger meg to fotoer i dag, tatt i fjor sommer da familien; altså mine to voksne gutter og min mann ferierte i Rhodos by. Det fotoet av bølgeskvulpet er tatt på Windy beach i Rhodos by og det av seilbåten ble tatt på båttur i nærheten av Tyrkiakysten, hvor vi besøkte den lille greske øya Symi. Symi er verdt et besøk da den greske øya er en av de vakreste etter min smak, badet i pastellfarger..

Før jeg viser de to bildene vil jeg si litt om dagen i dag. Jeg har vært “sjåførlærer” etter jobb i dag. Nei, kødder, min nå nettopp 18-årige sønn skal kjøre opp og ta sertifikatet for bil i morgen, men er så dreven som sjåfør, at jeg er trygg når jeg sitter på og ikke redd i hele tatt. Så sjåførlærer trenger jeg ikke være. Vi gjorde litt bykjøring, opp og ned gater, men han visste hvor han kunne kjøre og hvor han ikke kunne kjøre, samt hvor i veibanen han skal legge seg  inn til kryss. Kjørte rolig og trygt, gjorde ikke en feil. Men mamma`n hadde gjort en feil. Forlagt førerkortet i bilen min, som min mann kjørete til arbeid med i ettermiddag / kveld. Så det eneste som manglet i kjøretimen, var et gyldig førerkort, slik kan det gå, når en er glemsk. Men vi gjorde allikevel unna disse rundene i byen. Etterpå kjøpte vi oss den første yoghurtsoftisen i år. Så besøkte vi svigers,  beste- far  / mor på Skogn, og hadde ei trivelig kaffestund der. Etter litt rydding og småtjon i huset er det greit å kose seg i sofahjørnet resten av kvelden. Så sier jeg tvi, tvi til min sønn i morgen! Jeg er overbevist om at det kommer til å gå greit å få førerkort  🙂 

 

– Seilbåten –

 


 

-Bølgeskvulp –

 


 

#fotografi  #photography  #seilbåt  #båt  #sjø  #bølge  #bølgeskvulp  #sol  #nature  #natur  #deilig  #maritim  #nydelig

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg