04.05.14. Bilder av helgen`s produksjon ved akvarellmalekurs

Her vil jeg vise min produksjon ved helgens tre – dagers kurs i akvarellmaling. Jeg rakk da over litt. Når en maler og spiser samtidig, he-he ! Det har vært en meget inspirerende og lærerik helg med en god læremester, Kirsten Marschhäuser. Vi har vært samlet sju damer i disse dagene. Hvor er mennene? En super trivelig gjeng, som alle som en jobbet meget konsentrert og kunstnerisk med sine produksjoner. Kirsten har lagt føringer for hva vi bør igjennom, og vi har vært svært villige. Jeg synes vi har lært utrolig mange teknikker og nyttige tips, som en kan ta med seg videre. Her er helgen`s akvarellproduksjon ved undertegnede (det kan hende det blir mer flikking på disse også, for tiden var knapp).

                                                                                                                                    Dette var morsomt !

 

Helgen`s produksjon samlet :

 

 

Først så skulle vi lage en “vasemal ” og så male vase med blomster, her er min akvarell :

 

 

Oppgave nummer 2, mal prestekrager:

 


 

Så var det landskap :

 


 

Så ble det å benytte ulike teknikker i et nonfigurativt eller abstrakt maleri (noe jeg gikk langt over min komfortsone med, faktisk) :

 


 

Til slutt ble det dame på akvarellmaleriet :

 

#maleri  #akvarell  #akvarellmaleri  #vase  #blomst  #dame  #landskap  #abstrakt  #nonfigurativt  #artig  #fargeglad  #malepensel  #kunstner  #kunst

 

4 kommentarer
    1. Tone M.: 1000 takk Tone. Jeg har hele livet ønsket å male heller enn å ha et A 4-liv med vanlig jobb. Skulle ha levd som bohem i Paris, he-he ! Passet meg meget bra det. Nå får en bare håpe på å være frisk og rask i pensjonstilværelsen 🙂

    2. Nu bli det skrivvi på trøndersk. ; ) Æ vesst du va flink! 🙂 Men at du va så flink vesst æ itj! 🙂 Må gå tebake å sjå mang gang pr dag! Hehe! Sjer mæ itj mætt på det. Du skull fått holdt på med maling på heiltid ! 🙂 kunn godt ha tenkt mæ kjøpt ett par av derran æ ja! Skjønne itj du vann på alt derre på berre ei hælg. Klæm ♡

    3. Tone M.: He-he, takk! Ja, maling på heltid hadde vært kjekt ja. Men hadde neppe blitt rik på penger, mer rik på “godfølelse i kroppen”. Nei, det var stram tidsplan ja. Men for å lære de ulike tenikker, så måtte vi igjennom det. Kjøp og salg, ja så langt har jeg ikke tenkt enda. Men kan vanke noe i gave når anledning byr seg kanskje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg