02.04.14. Akvarell under produksjon – ikke ferdig

I dag var det oppstart av akvarellmalingskurs, og jeg elsker det allerede 🙂 Har ikke tid til å gå på WC og ikke drikke / spise. Aner meg at det blir en aldri så liten slankekur ut av hele sulamitten, he-he ! Bare jeg ikke ender opp med å bruke bleier i stedet for å gå på WC, he-he :))) Takk, mamma og pappa som ga meg noen kroner for litt siden, de brukte jeg på meg selv, nemlig dette kurset i akvarellmaling. Jeg har et oljemalingskurs bak meg fra før, men akvarell var jaggu meg artig. En skvetter på med maling og noen ganger stryker en det utover, til og med brukte vi en bjørkekvist + tannkost + hårføner. Lært noen teknikker i kveld. Vi laget en mal til vase, videre lærte vi skvetteteknikker med pensel / scroller og tannkost, sprayet med vann og tørket med hårføner. Vi fikk bare utfolde oss. Jeg har malt en del blomstervaser før med blomster i og jeg liker det. I morgen skal vi lære å male himmel i tillegg til å gjøre ferdig blomster-/vasebildet m.m. Kjempeartig !!!

Ja, ja på dagen i dag har jeg hatt en feriedag. Passet bra det når dagen var innklemt mellom to fridager. Da har jeg bakt en kvæfjordkake til en venninne som har konfirmant i morgen, ellers kjørt en russ + slappet av innimellom, og noe smårydding. Senere fikk jeg til å glemme pinkoden på mobilen, så det ble en tur på Magneten kjøpesenter ved telenorbutikken for å løse den floken. Jeg har da alltid husket på den koden før, men nei i dag virket den altså ikke, tror telenor holder meg for narr heller enn at jeg kunne ha glemt den, he-he 🙂

 

Her er akvarellmaleri underveis, men på langt nær ferdig, i morgen blir det jobbing med bladverk + skygger. Slik ser foreløpig akvarell ut:

 


 

Slik begynte jeg:

 


 

#maleri  #akvaremaling  #kunst  #teknikk  #vase  #blomst  #farge  #stemning  #nybegynner

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg