29.04.14. Fotografi – ENDESTASJON – / ettermiddag / kveld

I kveld har jeg hentet frem et bilde fra nærområdet tatt i september 2012. Ved den nedlagte Rinnan stasjon i Levanger, Nord-Trøndelag står dette gamle lokomotivet litt utenfor skinnene. Stilig, synes jeg. Det suser jo tog forbi på skinnene, men ingen stopper her på stasjonen lengre. Det var jo så fine høstfarger her og det kledde motivet. Jeg fikk retusjert bort min egen bil som kom med på bildet + en del ledninger + ting og tang som slang langs toget og på uthuset. 

Etter jobb her i kveldingen fartet jeg en tur til Panduro på Magneten kjøpesenter. Pr. mail fra kunstneren som skal holde akvarellmalingskurs mottok jeg utstyrsliste for kurset, som har oppstart fredags kveld, og varer hele helga. Da måtte det handles litt. Så nå er jeg klappet og klar for kurs. Videre ble det handlet inn for baking og bursdagsfeiring på 1. mai. Snedig med alt som er unnagjort, heter det. Etter at jeg kom hjem har jeg suset sammen en ostekake, som er satt i kjøleskapet. Så nå har forberedelser startet her for 18-årsdag.

17-åringen er i gang med forberedelser for russecamp med russekompiser. Partytelt skal opp, så skal lydanlegg m.m monteres og så er det en gammel svær sofa som skal på plass. “Russeshowet” starter opp natt til 1. mai og min sønn tar ansvar, hans bil blir brukt noe til frakting av forskjellige saker til campen.

Så får vi vel vise -ENDESTASJON :

 


 

#fotografi  #photography  #lokomotiv  #tog   #stasjon  #høst  #farge  #

4 kommentarer
    1. Morsomt bilde av et industrielt klenodium. Hva tenkte man på før når man lot en slik koloss stå og ruste ned? Prisen på skrapjern må ha vært veldig lav på den tiden.
      Herlige farger. Morsomt med høstfargene som tar igjen det rustikke preget lokomotivet har fått.

    2. hornblower: Du skjønner at en privat person kjøpte stasjonen, og han er generelt glad i kjøretøy. Så har han hatt utleieleilighet på loftet på stasjonsbygningen. Videre så brukes de store arealene i første etasje til kunstutstillinger, loppemarkeder etc. Det er bare å leie seg inn.Synes klenodiet står til stasjonsbygningen, herlig, og et yndet fotoobjekt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg