27.04.14. Mote / Selskapeligheter – trivsel

Her kommer noen bilder av det jeg hadde på meg under selskapeligheter i går kveld / natt.

Tidlig på dagen i går var jeg på jakt etter kjole, da jeg ikke fant noe forleden dag. Stressa i vei på Magneten kjøpesenter her i Levanger tidlig på dagen og dro rundt fra butikk til butikk, prøvde kjoler. Kjoletrendene er ikke slik jeg ønsker at de skal være for tiden. Når en er kommet i den alderen jeg er i, ønsker en helst en kjole som går til under kneet. Ikke for det, jeg har aldri vært superfan av korte kjoler da jeg har de kraftige “fotballeggene”. Hvor lett er det i dagens motebilde å finne en kjole som går til under kneet. Gå ut og se, du finner nesten ingen. Alle kjoler er jo korte, blææææhhh! Så er det fasongen på kjolene. Den er gjerne “oversized” i overdelen. En som er litt fyldig fra før vil jo bli dobbelt så stor. Eller så har kjolene ikke noe liv i det helle tatt og liksom flyter utover; altså smal i hals, så blir de større og større nedover, mer som “mammakjoler” / “babydoll” som fantes før i tiden. Med små pupper kan dette være fint til noen. Men med store pupper vil jo kjolen gå ut over puppene og bare bli megastor nedover. Nei, takke meg til en kjole som er innsvinget på de riktige stedene, en empiremodell evt., og som er litt lang. Her snakkes det ikke lang , som i betydningen fotsid. Det finnes mange kjoler som er fotsid også, men hvorfor ikke en som går litt ned på legg ? Disse finnes altså ikke i dagens butikker. Blir frustrert når motebildet ikke er for meg. Må jeg sy min egen kjole. Mest lyst til å sette i gang å designe kjoler for de med min fasong. Jeg synes at de butikkene som fører dameklær i litt store størrelser, gjerne gjør damene enda større. Det er små grep, slik jeg ser det, som kunne ha gjort at kvinnen hadde virket slankere. Når jeg går i en butikk så ser jeg med en gang om det er noe jeg liker eller at kjolen vil passe perfekt. De kjolene jeg prøvde i går prøvde jeg mer for å behage butikkdamen enn meg selv. Så egentlig at de ikke passet så godt. Ja, ja, jeg endte da opp i en flagrende topp i ferskenfarget / rosa (kjøpt på Chantale), men på grunn av at den var kort, endte det opp med en ny sort , litt penere buksetight. Da føler jeg meg mer vel, enn med kun strømpebukse under. I og med at overdelen var gjennomsiktig delvis, endte jeg opp med å kjøpe en hvit singlett, og som om det ikke var nok, ble det også en ny hvit BH. Så var det sko. Det ble gullsko / pumps denne gang. Sååååå flotte de, synes jeg !  Gode og gå i også, selv om de da var kjøpt på Shoeday. Bryr meg ikke om hvilke butikker jeg handler i så lenge jeg finner det jeg liker. Litt bijouteri ble “slengt” til i samme slengen. Ørepynten med fjær glemte undertegnede å ha på seg, må vite. Var så fornøyd over at jeg fikk tid denne gang til å bruke neglelakk. Det er det siste som blir lagt her før selskapeligheter, så blir det gjerne ikke lakkert om ikke tiden strekker til. Trodde jeg hadde en halv time igjen, men nei, vi skulle jo være der til 17.00. Så i hastverket ble det ikke ørepynt. 

Selskapet som var to 50 års-dager sammenslått + at det samme paret giftet seg dagen før, så det ble bryllupsfeiring i tillegg. Så bra og gifte seg etter å ha kjent hverandre i 14 år, og å passere 50 år klokken 24.00 (damen) under selskapelighetene. Riktig vellykket kveld ble det med taler / underholdning, god mat + dans 🙂 Vi stortrivdes !

 

 

 

Sjøla klar for party:

 


 

Sko:

 

 

Fra kakebordet:

 

 

#mote  #overdel  #selskap  #sko  #bijouteri  #neglelakk  #bryllup  #bursdag  #kake

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg