23.04.14. Fotografi – GÅ PLANKEN – / dagen i dag :)

Nok en trivelig og spennende dag på jobb ! Jeg tror jeg har vært der for noen 🙂 Jeg har lyttet, mitt fremste redskap for å gjøre den lille forskjellen som sykepleier. Det er ikke alltid du trenger å snakke, spørre, informere, veilede, i blant er det best å bare være. Altså til stede. Med det mener jeg en som lytter, støtter (stryke på ryggen) og dele ut papirhåndkle til tørking av  tårer, eller bare sitter der. Ha øyekontakt. Stikkordene er respekt / tillit, begge veier 🙂 Så kan “beboeren” / pasienten gå ut, og kanskje føle seg litt bedre etterpå. En (altså beboer) har opplevelse av å bli hørt og sett. Det er viktig i behandlingen av hele mennesket. Jeg digger jobben min, og det gir meg personlig mye å vite at en kan utgjøre en liten forskjell i hverdagen for noen 🙂

I kveld klokken 19 er det sangøvelse med teaterkoret, det blir skøy. Men først vil jeg ta en runde på Amfi Saga Senter (kjøpesenter)på Verdal for å se om jeg finner meg en kjole. 2 x 50 år + “bryllup” i helga som kommer   🙂

I dag har jeg valgt meg et februarfotografi fra i år som jeg har tatt ved Leksdalsvatnet i Verdal. Jeg måtte hoppe over et gjerde for å få tatt bildet, vet ikke om det var lov , men, men….så var det nok en privat vei og hytte innenfor, oooopppsss!. Men måtte jo bare ha bilde av denne tynne langstrakte broen. Jeg valgte å gjøre om fargebildet til sort / hvitt. Ja, her kan en gå planken. 

 

 

#fotografi  #sorthvitt  #vann  #strå   #natur  #landskap  #kor  #sang  #sykepleier  

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg