22.04.14. Interiør – Normalisering i stua etter “påskeguletingogtang”

Etter jobben i dag har jeg fått pakket ned påska i all sin “gulhet”. De gule potteplanter som stod her i potter og enda så frisk ut, måtte ta til takke med uteliv framover. De ble satt ut på trapp og terrasse. For her inne i stue og kjøkken vil jeg “back to basic”; nemlig mine sarte pasteller. 

I dag har jeg gått i “mandagsmodus”.  Jeg har faktisk trodd det var mandag og jeg glemte til og med å forflytte meg til annet kontor. For på tirsdager + torsdager bruker jeg å være på mitt andre kontor (legekontor) ved voksen- / språkopplæringa ved Staup. Jeg håper og tror ingen savnet meg der, he-he (fikk i alle fall ingen mailer eller telefoner om noen som ventet på meg der). Slik kan det gå etter mange flotte fridager. Men herlig å begynne på i jobben igjen da 🙂

I kveld viser jeg glimt fra stuebordet etter “normaliseringa”. Altså etter “gulnedslaget” som kom på påskebesøk. Jeg falt for en rosa krukke med en nydelig liten potteplante, aner ikke hva den heter, da jeg var på hageland for å kjøpe frø til såing forleden. Nå har jeg satt to håndheklede lykter på bordet i tillegg. Det er vtrekket på glassene / lyktene som er heklet. Det er min mor som har laget / heklet de, takk kjære! Såååå søte, egentlig. Samtidig vil jeg si at de kan bli mindre søte med telys i. NB! Dette er en advarsel til andre som har slike lykter: En kveld syntes jeg det luktet brent pluselig. Forstod ikke med det samme om hvor det luktet fra, men så så jeg plutselig litt røyk fra ene lyslykta. Så bra at jeg var inne stua, vil jeg si. Det viste seg at telyset stod helt inntil glasset, og at det da ble så varmt at heklesaken begynte å bli svidd på innsiden mot glasset. Nå sjekker jeg alltid at telyset står midt i lyslykta, når det tennes. De glassene en bruker innenfor det heklede trekket er jo gjerne tomgods, tomme glass etter syltetøy eller annet. Noen kan bule oppover midt på inni. Det gjorde mine, så da faller telyset lett til siden, om en ikke passer på det og setter det midt på. Så obs, obs !!!

Så har jeg “putefargepaletten” klar i sofahjørnet. Jeg er så pertentlig at de alltid havner i samme formasjon etter endt kveld,.Det er liksom det siste jeg gjør om kvelden, de er med i ryddinga, like normalt som å rydde inn glass m.m..Min mann eller sønn bruker de litt her og der utover kvelden, men “mor” setter de alltid på plass. 

Så kjøpte jeg meg en lyslenke på butikken Tilbords, Magneten kjøpesenter for ikke lenge siden. Jeg har hengt den nedover en liten vegg mellom to vindu. Men om jeg skal dekke et bord f.eks. kan det hende at den blir liggende bortover bordet. Det gir koselig stemning i stua, synes jeg :

 

Her kommer tre bilder av interiør beskrevet her:

 

 

 

 

#interiør  #hjem  #lykter  #heklet  #telys  #pute  #potte  #krukke  #potteplante  #plante  #lys  #lyslenke  #stemning  #lys  #koselig

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg