21.04.14. Fotografier fra tur i dag

Noen går tur alene, noen går tur med hunden, mens jeg går tur med fotoapparatet. Mitt NIKON, som er superbra ! Egentlig ble det ikke så mye gåing, men mye bakkeligging og smidig “danseteknikk” med fotoapparatet. Brukte ikke stativ (enda jeg hadde det med), så da blir det som med skiskytterne, en må holde pusten i knipseøyeblikket. Når en tar mange bilder blir en sliten av slik en konsentrasjon også, he-he!  Det ble da litt kjøring. Først gikk bilturen over Korsbakken, mot Skogn, så videre opp utover Finnegrenda / Småland. Deretter opp ved Lynvatnet,  så langs Hoklingen og videre innover til Markabygda, og  til Mølnå. Tenkte å fortsette mot Stjørdal, men snudde da veien var ufremkommelig, den åpnet jo nå like før påske. Det ble endereis og samme tur tilbake langs Hoklingen, men nå til Åsen, Vuddudalen og videre til Åsenfjord, som var min destinasjon for turen. De fleste av leserne her, kjenner nok ikke til allestedsnavn, men nevner de likevel. Må jo reklamere for Levanger og Nord-Trøndelag 🙂 Ellers må jeg nevne at jeg har vært på veier jeg har kjørt mye. Jeg jobbet på 90-tallet i hjemmesykepleien i nevnte områder, og hadde i dag i den forbindelse en “mimretur”. Finnes det vakrere sted enn Åsenfjorden? Å tilbringe noen timer ved strandlinja her gir ro i sjelen. Med kvikklunsj, appelsin og kaffe i bagasjen kommer en langt. Jeg satt (dvs. krøp, stod, lå, “danset”) i eget selskap der i flere timer. Hvis noen kjørte forbi å trodde det var et lik som lå i gresset, så kan jeg forsikre om at det bare var denne fotoentusiasten som ålet seg på magen bortover, he-he ! 

Her er noen av dagens knips:

 

Ja, vi er i Norge, he-he ! I Vuddu dalen eller Vuddu valley om du vil   🙂

 


 

Åsenfjord med kvikklunsj og appelsin:


 

Det ble bilde fra favorittrerekken min i dag også:

 


 

Fra Vuddudalen igjen:

 


 

Promillekontroll rundt svingen, he-he! :


Det spretter og våres :

 


 

Å jeg vet en seter, med så mange geiter………tra-la-la!  _

 


Så et vannspeil fra turen, ved Hoklingen :

 


 

#fotografi  #natur  #landskap  #dyr  #bil  #amcar  #Norge  #Levanger  #biltur  #Vuddudalen  #Åsenfjord  #Hoklingen  #Movatnet  #Lynvatnet  #Skogn  #tre  #knopper  #vår  #deilig

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg