19.04.14. Vår – såing av frø – spennende

Her ser dere bilder av dagens håndarbeid. I dag har jeg vært en tur på Staupslia hagesenter og handlet meg frø. Det ble med noen kjente / vanlige frøsorter, men i tillegg så ble det med noe spennende og uvanlig hjem. Jeg kom hjem med gressløk, persille og blomkarse som jo er ganske vanlig. I tillegg kjøpte jeg squashfrø og jødekirsebær / japanske lykter, det blir spennende. Squash fikk jeg servert til moren min i fjor. Hun hadde sådd dette, derfor prøver jeg også i år. Det er jo supergodt med fylte squash eksotisk mat. Det blir superspennende å følge med framover, håper alle planter kommer opp. Men nå skal vi spise taco her i “gården” 🙂

 

Her er noe av dagens handel:

 

Jord må til:

 


 

Ferdig plantet og i vindusposten (jeg har flere også enn de vist her). Det blir toppers spennende å følge med fremover:

 


 

#frø  #plante  #så  #blomster  #gressløk  #persille  #squash  #blomkarse  #jødekirsebær

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg