18.04.14. Jeg har nå blogget i 1 mnd. / Interiør, den fineste påskehanen i sitt miljø m.m.

I dag er det 1 mnd. siden jeg startet denne bloggen. Jeg har valgt å bruke litt tid på den i en innkjøringsfase, legger vel ut omtrent 2 – 3 innlegg hver dag. Jeg har masse interiør, oppskrifter på mat / baking, litt moter, kunst, kor / teater og hovedvekt på fotografier (prøver å vise ett bilde hver dag 🙂

I dag til middag har vi hatt lammestek med kjøttkaker i brun saus til, med poteter, erterstuing og rødkål (sur) til. Lam er påskemat og når begge guttene var hjemme så tok vi det i dag. Det smakte godt. Senere på ettermiddagen ble det kaffe og riskrem med rød saus på.  Så vi vet å kose oss i påsken. 

Jeg fikk lyst til å vise bilde av en vakker påskehane i glass jeg har stående i mitt fargeglade miljø. I hjemmet har jeg forsøkt å blande flere stiler i interiøret. Noe moderne og minimalistisk med høyglans flater. Så har jeg noen brune arvede klenodier i den ene delen av stua oppe. Det er en veggklokke med ørn i toppen, et røkebord med kobberplate og en gammel buffèt. Jeg har et gammelt bonderomantisk kjøkken med høy himling. Så har jeg noe shabby chic i noe krinker og kroker + bad. Men så har jeg altså denne “gladveggen” eller en vegg med farger og former som jeg er meget glad i. Her har jeg satt sammen en del IKEA – saker som vaser i forskjellige farger og former, samt lysestake derfra. Det bildet jeg har over har jeg kreert selv, måtte jo ta igjen noe av fargene fra tingene under. Ble da ikke så verst. I sammen med dette har jeg i påsken satt inn denne påskehanen, som dere ser i nærbilde også. Den kjøpte jeg i Estland, Thallin på en kortur dit. Den er i glass / krystall og ganske robust. Jeg liker fargene og utseende. Den passer inn i miljøet her på reolen, synes jeg.

Her kommer bildet av farger og former + påskehane:

 




 

#interiør #hjem  #farge  #form  #påskehane  #lysestake  #vase  #glad  #kreasjon  #bilde  #selvlaget

6 kommentarer
    1. Så koselig at begge guttene er hjemme! :}
      Hils dem fra Tante. :} ~ Den pizzaen så knallgod ut!! :} Hils brosjan også~Og kos dere videre! ;}
      ★Klæm fra moi.★

    2. Tone M.: Ja, det er riktig så koselig, nettopp hatt “kveldsmatbord” her. Eller kan vel kalle det “nattmatsbord”, når måltidet ender klokken 24.00, he-he ! Pizzaen smakte like godt som den så ut. Dere har vel feiret dag i dag, kanskje?

    3. Det ble ingen feiring i går, blir senere. :} Vi holdt på å klyve ved i går, så kjenner det på kroppen i dag.. ;} Datter og Svigersønn kommer hjem fra påskefjellet i dag, og skal spise middag her. Blir ostekake til dessert. Gleder meg til stunden!:} Ellers blir det vel mere vedarbeid i påsken. Fortsatt ★GOD PÅSKE★
      P.s. Kjempefin påskehane! :} Klæm fra Tone M. ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg