12.04.14. Dagen i dag; nybil og nye kjøkkengardiner

For en dag, puuuhhh! Godt å lande litt i favoritthjørnet på sofaen nå. Startet hjemmefra i 09.00 – tiden i morges og kjørte da til Orkanger for å kjøpe ny familiebil (ikke helt ny da, 4 år gammel). I lengre tid har vi vært på utkikk etter en slik bil, volvo V 70 2,0 D summum med mye ekstrautstyr, 2010 – modell. Et par ganger det dukket opp en slik bil ble vi for sene på “avtrekkeren” og de ble solgt. Tydeligvis en bil som er populær. Denne gangen hadde vi hellet med oss, og det var noen andre som måtte gå tomhendt hjem. Rett etter at vi hadde skrevet kontrakter, kom det et par innom som hadde tenkt å kjøpe bilen. Vi likte bilen meget godt vi, så bilen ble med oss hjem den. Handel gikk i boks. Mannen min fikk kjøre nybilen hjem, så kjørte jeg gammelbil. Ikke så opptatt av bil jeg. Tror bil er en “manneting”. Jeg er fornøyd bare bilen er rød jeg, he-he! Neida, egentlig ønsker jeg meg en “boble”, en beetle. Men inntil jeg kjøper meg en slik, kjører jeg min vinrøde volkswagen passat. 

I Trondheim var vi innom eldstesønnen Steffen på Angeltrøa og han ble med ut å spiste middag på Solsiden. Dette etter at mor i huset / undertegnede fikk kjøpt seg nye kjøkkengardiner. Det ble liftgardiner denne gang. Hvite, lyse, florlette liftgardiner. Jeg gleder meg til å henge de opp i morgen.

Etter et smakfullt måltid var vi innom IKEA, da sønnen ville kjøpe seg et stuebord. Mor ordnet med gule lys, blomster og velfylt gult påskeegg for å ha på nybordet. Så dro vi innom Angeltrøa for en kaffesup før vi kjørte hjem. Til slutt ble det en stopp hos svigers på Skogn, for visning av bil, samt overlevere en gul påskeblomsteroppsats. Der var også yngstesønn som kjørte motorsykkel. Det ble en kort kaffesup også der.

Klokken 21.15 landet jeg altså ned i sofahjørnet for avslapning. Det var en sann nytelse. Her tror jeg at jeg blir resten av kvelden 🙂

Her er det nye vidunderet i kveldsmørket:

 

 #bil  #volvo  

4 kommentarer
    1. Graaaatuleeere! :}♥
      Gler mæ te å sjå! :}
      Hørdes ut som ein trivelig dag. :}
      Å Så koselig te tanteguten min ! :}
      Kvil dæ i goohjørnet nu:} Å hæls te broren å ainner tanteguten min. ♥Klæm.

    2. gratulerer med ny bil.Ja bil er vel oftast en manneting,kriterien min når det snakkes bil er et godt sete der jeg sitter høgt og godt og ikke helt nede i dørken hi hi.
      Tenker det var deilig å sige ned i sofaen i går ja,håper du hadde en god natt også

    3. Ja, savner en jente her i huset og snakke klær, gardiner, interiør og i det hele tatt “jenteting” med, he-he ! Her går det i bil, bildeler og kjøretøy. Ja, ja slik er det når jenta aldri kom. Nå er det for sent, men fornøyd med det jeg har da, ingen tvil om det, selv om en innimellom skulle savne “jentete smalltalk” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg