06.04.14. Mariusmønster og bruksmåter

Jeg ønsker å vise noen flere bruksmåter for strikkemønsteret Marius. Det er mange som over tid nå har iført seg strikkede plagg med mariusmønster. For det første vil jeg ikke påberope meg at jeg kan strikke. For på det området er jeg “analfabet”, he-he. Men min mor derimot hun strikker og hekler, og har mange idèer. Hun snapper opp litt her og litt der. For 2 år siden fikk vi denne tennbrikketboksen med mariusstrikket sak rundt til jul, sammen med noe annet. Den står nå ved ovnen her. Er dekorativ da. Vi har varmepumpe, men fyrer likevel med ved på de kaldeste dagene. Jeg fyrte opp i kveld også jeg, synes det ble litt husrtrig etter å ha luftet godt etter “lutefiskbaksten” før i dag. Det blir en annen varme med vedfyring, og mye koseligere. Til bursdagen min fikk jeg “attåtgave” da hadde hun strikket iphonehylster. Så greit, beskytter mot støt m.m. Tøft, synes jeg. Er det noen som har likedan?

Her er strikkesakene:

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg