05.04.14. Mat / lunsj + litt om dagen i dag

Hittil hatt en rolig dag med litt småpusler i huset. Så har familien; altså min mann, sønn og jeg vært i sykebesøk til bestefar, som vi kaller han (min svigerfar). Vi hadde med kaffe og kaker, så stunden ble god i lag. Bestefar har jo liksom vært så sprek, men nå begynner han og nærme seg 90 år, og helsa svikter litt. 

Til lunsj i dag lagde jeg meg eggsalat,. Det synes jeg er godt. Her er oppskriften jeg bruker. Oppskrift og oppskrift, den ligger nok i hodet. Men her er omtrent ingredienser og framgangsmåte for pålegg til ca. 4 – 6 brødskiver:

4 egg (hardkokes og deles i små biter)

10 sylteagurk (runde skiver som kuttes i små biter)

1 dl. lettmajones (blandes med resten)

1/2 dl. væske fra sylteagurkglasset (blandes med resten)

Smak til med krydder; salt, pepper, piffi, paprika, karri (noe jeg liker godt). En kan til slutt dekorere brødskivetoppen med cherrytomater, agurk, hele eggskiver, persille, dill og dall, he-he !

Slik ble de:

 

Vekten i dag 5 april 2014:

Du er inne i en god periode hvor ting begynner å løsne. Du får uventet mye hjelp og støtte fra dine omgivelser. Du har masse energi og krefter om dagen, og du takler mer krevende oppgaver enn du ellers pleier.

Ser ut til at jeg har noe uoppbrukt energi igjen, finne på da tro?

 

#mat  #pålegg  #godt  #egg

 

2 kommentarer
    1. Takk! Ja, det er godt……men kanskje ikke helt uten kalorier. Jeg tenker her på at en må ha litt lettmajones som ingrediens. Men, pytt, det er jo lørdag og en bør unne seg litt. Dessuten har vi nettopp spist taco 🙂 Victoria Wisløff:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg