02.04.14. Interiør / oppussing / dekorering – maling + hva skjer da?

Jeg har nettopp kommet hjem fra kurs på Steinkjer i temaet; migrasjon og helse via NAKMI (nasjonal kompetanseenhet for minoritetshelse). Dette er et innføringskurs. Men jeg var på et lignende kurs i Oslo i februar i fjor, så nå har jeg fått dobbel pakke med lærdom i samme tema, men litt andre vinklinger / forelesere hadde dette kurset i forhold til sist. Interessant. Jeg er glad for at også helsearbeidere ved sykehus og ellers var representert der, med ellers mener jeg helsefagpersoner som jobber utenfor innvandrertjenesten. En bør få ned myten om at innvandrere krever mer enn andre pasienter. Skape broer mellom alle som jobber med innvandrere, med å gi relevant lærdom og lette verktøy å forholde seg til. Øke forståelse og utvikle den gode kommunikasjonen, tolk er faktisk lett å bestille. Så lære at alle er individer og ikke en ensartet gruppe, alle fortjener respekt. Vi må tørre å spørre og komme inn på personen vi har foran oss. Viktig ! 

Nå er det litt over en time igjen til jeg setter snuten innover til Verdal og en ny øvingsøkt med teaterkoret Prima Vare. gleder meg alltid til å treffe den gjengen 🙂

I går satt jeg å funderte litt på hva jeg evt. skulle dokumentere med bilder i dag. Så kom jeg på at jeg for noen år tilbake hadde et eget prosjekt med oppussing av vanlige leirkrukker. Du får dem på planter du kjøper, spesielt asalea er plantet i disse m.fl. Da får du som gjernes et oppsamlingslager av slike leirkrukker. Ville prøve å dekorere disse på et vis. Jeg har bestandig likt å tegne og male, og nå først på mai har jeg meldt meg på akvarellkurs. Før har jeg gått et oljemalingskurs. Men her brukte jeg vanlige hobbyfarger fra Panduro. Slik ble resultatet:

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Takker for det ! Ja, jeg er glad i å ta bilder og tar meg i å se motiv, samme hva jeg gjør. Shit, nå skulle fotoapparatet ha vært med, tenker jeg, om det ikke er med meg en dag. Men dette skjer sjelden, har det som regel med.
      Ja, jeg vil ta en titt på bloggen din, spennende !
      PS! Jeg begynte med blogging for litt over 1 uke siden og er ukjent med hvor en skriver kommentarer; før eller etter navnet ditt…..skal en liksom begynne bare å skrive ? JUNE CHARLOTTE:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg