21.03.14. Kor / sang som interesse: Bruremarsj fra Østerdalen, Corevi, youtubeklipp fra noen år tilbake

Tenkte jeg skulle vise litt av mangfoldet i mine interesser med å ta for meg kor / sang  + litt teater her nå. Jeg er for tiden sanger i Verdal teaterkor Prima Vare. Koret er et blandet kor med både menn og damer, og er en del av Verdal teaterlag. De som synger i koret er både opptatt av sang og også være skuespillere i teateroppsetninger. Det er en herlig gjeng og jeg synes det er stor stas og være sanger i et kor med så dyktige sangere. Ikke minst har vi det skikkelig artig sammen. Sist deltok enkeltsangere fra koret i teateroppsetning gjennom Nord-Trøndelag teater. En meget stolt undertegnede som spilte i teateroppsetningen Folkehelten, som fikk meget gode kritikker i etterkant i medier. Viser til Folkehelten: http://www.nrk.no/lyd/folkehelten_nord_trondelag_teater/A1409FA1130A9125/

For få år tilbake var jeg sanger i et damekor, Corevi. Når jeg ble med i teaterkoret syntes jeg det ble litt for mye å være med i to kor samtidig. Sukk, jeg savner i dag de flinke og trivelige damene i Corevi. Men jeg ønsker å vise et youtubeklipp med Corevi. et opptak gjort under en “Jentekveld”. “Jentekveld” er et arrangement i regi Corevi, og det er en salgs- og utstillingsmesse for damer. Hvor det selges “jenteting” med en rekke butikker, håndarbeids- og kunst-utstillere, eksperter på skjønnhetsprodukter, smykkelagere, gullsmedbutikker, klær- og kosmetikkselgere, “homeware-party-damer”, ja alt en kan tenke seg damer vil kjøpe og finner interesse av og se. For kvelden er det innleid en konferansier, som gjerne også underholder på sitt vis. Videre så er dette et populært arrangement med venninnegjenger som kommer og koser seg med vin, påsmurte lefser / rundstykker, kaffe og kaker som selges. Koret synger alltid en bolk på arrangementet. Det jeg tenker å vise er hentet fra en slik kveld som sagt. Mens det er to innleide underholdere, altså damer i herreforkledning, kjent som Willy og Anton, som prøver å distrahere dirigent og sangere under innslaget:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg